Portrety dziecięce, sesja kobieca, pejzaż i fotografia zwierząt. 321 Kursy i 313 AFO
Place zabaw nie są idealnym miejscem na sesje zdjęciowe z maluchami. Wpływa na to duża różnorodność kolorów i kształtów. Agata Mazur wykorzystała jednak tę kolorystykę wpisując dziecko w otoczenie zgodnie z zasadą różnorodności kolorów, bez dominacji jednego z nich.
Karolina Stokwa popisała się uroczym portretem czarnoskórego dziecka. Dobre światło i umiejętne wydobycie osobistego czaru malca to główne atuty ujęcia. Ważnym szczegółem portretu jest odpowiednie światło powodujące pożądane bliki w oczach modela o ciemnej karnacji skóry i ciemnych oczach (tęczówkach dokładnie). Drugie zdjęcie potwierdza umiejętności portretowe autorki, jednak tym razem modelem jest kot. Zwierzak wykazuję wysoką personifikację i jest to zasługa fotografki.
Bajkowe ujęcie Marty Gackowskiej urzeka od pierwszego spojrzenia. Dziewczynka jest ładnie upozowana, ubrana i oświetlona (wzrok skierowany w źródło światła). Poza tym głównym walorem zdjęcia jest ten niewinny wyraz twarzy małej księżniczki. Portret musie mieć “to coś” i tutaj autorka spełniła swoje zadanie.
Zdjęcie Bartka Matysiaka wykracza poza klasyczny kanon fotografii kobiecej, czy aktu. Praca ma charakter zdjęcia artystycznego. Fotografia komercyjna i artystyczna z reguły ma odmienne cele. W fotografii użytkowej liczy się piękne zdjęcie. Należy pamiętać, że to modelka jest często klientką i chce wyjść na zdjęciu jak najlepiej. Fotograf mający aspirację artysty, powinien forsować swoje rozwiązania i niekoniecznie będą to ładne obrazki. Bartek Matysiak wykonał udaną próbę i ze spokojem mogę uznać, że zdjęcie ma cechy artystyczne.
Majestatyczne zdjęcie gór w wykonaniu Michała Skowronka pobudza wyobraźnię i wywołuję tęsknotę za górskimi wycieczkami. Zdjęcie jest minimalistyczne: mamy do czynienia z ukazaniem wyniosłych szczytów. Niewątpliwą zaletą zdjęć jest ciepłe światło wschodzącego słońca, kontrastujące z panującym chłodem. Gdyby nie ośnieżone szczyty zdjęcie nie byłoby tej klasy (promienie słońca nie miałyby się o co odbić). Autor uczy się krajobrazu z kursu Fotografii Pejzażowej Karola Nienartowicza.
Paulina Czerska jest autorką jeszcze jednego portretu zwierzęcego. Piesek niczym panna młoda umieszczony jest w ozdobnych trawach. Zdjęcie cechuje ładna kolorystyka, zastosowanie przedplanu oraz nietypowa, intrygująca mina zwierzaka.
Gratuluję autorom dobrych ujęć!